Hudpleieutdannelsen og hvorfor jeg ikke jobber som hudpleier var man kan köpa timberland stövlar

Hudpleieutdannelsen og hvorfor jeg ikke jobber som hudpleier

by Hilde Christina on 26. Aug, 2010

in Hudpleie

Siden jeg har fått enormt mye mail, med spørsmål om hvorvidt jeg anbefaler det å bli hudpleier eller ikke, et innlegg om nettopp det!

Til nå har jeg ikke villet publisere dette, fordi jeg ikke orker “Omg, selvom du ikke liker det, så kan andre like det daaaa!” kommentarer, men jeg fant vel ut at jeg ikke bryr meg så mye, så derfor legger jeg ut hele regla om hvorfor jeg ikke jobber som hudpleier eller noensinne kommer til å gjøre det.

Ha i bakhodet at så mange som 75% av de som utdanner seg til hudpleier, ikke arbeider som det når de går ut av skolen. Det er med andre ord ikke bare jeg som har valgt å ikke jobbe som hudterapeut etter endt utdannelse.

Jeg gikk på hudpleieskole i Oslo, den eneste grunnen til at jeg egentlig valgte den utdannelsen, var fordi jeg dro på utdanningsmesse og ble overbevist av rektor på skolen jeg gikk på. Hun snakket veldig fint om denne utdannelsen, spa og hudpleiesalonger er i stadig vekst, vi vil alltid ha bruk for hudpleiere og det er lett å få jobb!

Vel, voksende er en ting, men så voksende at man har bruk for over 600 nye hudpleiere hvert år…? Neppe.
Vi merket fort at det ikke var så enkelt å få jobb som rektoren skrøt av, det er faktisk ekstremt vanskelig. Du må ha spisse albuer og kjempe hardt, for å kunne få en ok jobb. Generelt må du ha en personlighet hvor du orker å krangle deg litt frem, den egenskapen har ikke jeg.

Å starte for seg selv er jo et alternativ og det er det enormt mange som gjør, men med den konkurransen som er i dag, er det vanskelig å lykkes.
Det finnes jo hudpleiesalonger overalt! Å starte enBloggbilder 185 salong som du bør få opp og frem, det er ingen lett jobb.

Det er to hovedgrunner til at jeg ikke ønsket å jobbe som hudpleier:

  1. Arbeidet er ikke interessant nok.
  2. For mye girlygirly idiotmiljø.

Joda, mange jobber nok som hudpleier og har varierte oppgaver hver eneste dag. Allikevel, det de fleste bestiller når de går til hudpleier, er enten dyprens (ansiktsbehandling) eller massasje.

Å utføre 8 massasjer hver dag, det er ikke noe jeg orker. Det å massere er utrolig slitsomt, jeg hadde konstant senebetennelse da jeg gikk på skolen.

Dyprens er artig i begynnelsen, men å gjøre dette så mange ganger hver eneste arbeidsdag, nei takk. Du blir ganske så lei etterhvert. På skolen lærer du mange ulike behandlinger, men det er ikke så variert når du faktisk kommer ut i jobb.

Hudpleier er ikke spesielt godt betalt, men dette varierer selvfølgelig. I forhold til hva man faktisk må gjøre, så synes jeg betalingen er for dårlig. Er man ansatt får man provisjon i tillegg til grunnlønn, så du bør være ganske så god på det du gjør, for å kunne få kunder igjen og igjen.

Jobber man som hudpleier, må man også være litt psykolog. Folk legger seg på behandlingsbenken og forteller deg mye om sitt liv, ting du egentlig gir blanke i. Du jobber også såpass tett med mennesker, at det å ha en dårlig dag ikke er lett. Du må bite tennene sammen og være blid og koselig, selvom du føler deg som en utspyttet tyggis på innsiden.

Grunn nummer to er miljøet. Vi hadde en praksisuke og dessverre, etter den opplevelsen kan jeg ikke fordra å besøke hudpleiesalonger i Norge. Vi vet alle hvordan det blir når jenter jobber tett sammen, eller hur? I hudpleiesalonger er det sjelden menn, det blir mye baksnakking, falske smil og falskhet generelt.

Jentedrama er virkelig noe jeg ikke kan fordra, så det å jobbe midt i et slikt miljø hver dag, nei takk igjen.

Dessverre gikk jeg i skjønnhetsfella, jeg tenkte at det å jobbe med hudpleie kom til å være ufattelig interessant. Etter et halv år på skole var jeg sikker på at jeg aldri kom til å orke å jobbe som hudpleier i salong. Jeg er superglad for at jeg kan drive denne bloggen og bruke utdannelsen min på den måten, så utdannelsen var absolutt ikke bortkastet!

Allikevel, vær 250% sikker, dersom du ønsker å gå inn i dette yrket. Utdannelsen i Norge synes jeg er, unnskyld uttrykket, elendig dårlig, du kan lett lese deg til det du faktisk har bruk for. Jeg skal ikke gå så altfor mye inn på hvorfor jeg synes utdannelsen er for dårlig, da jeg ikke ønsker å få skolen min på nakken, men skulle jeg valgt igjen ville jeg definitivt gått for en annen skole enn den jeg gikk på. Betale 90 000 kroner, for at lærere skal pirke på hvor lange neglene dine er, fremfor hvor bra du faktisk utfører en behandling..? Meningsløst!

Kanskje publiserer jeg senere en dypere begrunnelse for hvorfor jeg mener utdannelsen var elendig, jeg må bare få meg litt ekstra guts først!

Kort sagt: Nei, jeg anbefaler ikke å bli hudpleier, med mindre du er tykkhudet som få, er av den typen som lett kjemper deg frem her i verden, som klarer å legge fra deg din egen elendighet og smile uansett og liker å ha ekstremt mye menneskelig kontakt hver dag.

Håper det besvarte spørsmålene deres! Idiotkommentarer til dette blir merket som spam.

Share

{ 28 comments… read them below or add one }

Tone August 26, 2010 at 15:42

Syns dette var et fint innlegg, jeg. Det må jo være lov til å være ærlig! Det hadde jo vært for dumt om du skulle sitte og anbefale gud og hvermann å bli hudpleiere når du egentlig mener noe helt annet. Syns det er flott at du sier det som det er:)

Reply

Camilla August 26, 2010 at 16:33

Har selv tatt utdannelsen på privatskole i Oslo og kunne ikke sagt det bedre selv! Holdt ikke ut lenge ute i yrket for å si det slik… :-P

Reply

Lene Susann August 26, 2010 at 16:50

All ære til de jentene som er flinke, dyktige og profesjonelle i service/skjønnhetsbransjen. Selv jobbet innen sjangeren i mange år, og det spiser en levende opp. Jeg var ikke tøff nok – holdt ut i 6 år, aldri igjen!!! Inntrykk av at på hudpleie, hår og makeup er det ingen skoler i Norge som egentlig er bra nok. Gikk selv på en privat frisørskole som var grei, men som Hilde Christina sier, jeg var på skole/jobb 12 timer i døgnet for å få en fantastisk jobb. Det var verdt det, men hadde ikke noe liv ved siden av, tjente nesten ingenting, hadde feber hver kveld fordi jeg var så sykt sliten i ett år, hadde stort sett ikke tid til lunsj eller i det hele tatt å lese en sms i løpet av en dag. Fikk etter 3 år i bransjen et begynnende magesår, i en alder av 23 år. Vær 250% sikker på at det er det du vil, hvis ikke du vil bare være middelmådig da, det var ikke ett alternativ for meg. Så det så…

Reply

Veronica August 26, 2010 at 17:00

Synes det er viktig med slike innlegg jeg. Alt var liksom så kos for alle yrkesfagene også da jeg skulle velge noe, men når man havner i praksis så er det ærlige mennesker med lang erfaring som sier noe helt annet enn lærerne på skolen.

Derfor har jeg ikke aktivt gått inn for å finne læreplass som servitør heller, pga jeg ikke takler det miljøet mange steder har. Kokk og servitør (og tydeligvis også baker, som det sto i mange aviser idag) er mye kjeft og bråk og respektløshet for “de på gulvet”, av primadonna-sjefer, er ihvertfall slik det ser ut utenfra.

De restaurantene jeg har vært på har det vært mye stygt snakk om lønn, generelt hele kokk/servitørgreia (ofte er de to uvenner, virket det på ei med lang erfaring, at dette ikke var eneste stedet).

Hadde jeg visst at “yrket er greit å drive med, men miljøene du havner i er ofte forferdelige” så skulle jeg vurdert noe annet. Jeg har ikke nerver til slikt…

Så jeg satser på å ta med kundebehandlingskunnskapene i butikk, og det har jeg også fått jobb av. Men den la ned. Har ikke det inntrykket fra de 3 butikkene jeg har vært i heller, kun et sted var det kjerringtroll, men da var det 90% damer der og….

:yes: til deg

Reply

Hana August 26, 2010 at 17:04

Da er jeg sååå glad for at søsteren min fikk jobb en måned etter hun var ferdig på Hudpleieakademiet :) Håper bare hun blir fornøyd da…

Reply

Silje Silje August 26, 2010 at 17:08

Et nyttig innlegg!

Reply

Benedicte August 26, 2010 at 17:08

Oj… der la du en liten knekk på den drømmen/tanken :P
Har begynt å vurdere det yrket i det siste. Men har isåfall tenkt å begynne på skole fra neste høst. Har i det minste litt tid på meg til å tenke..
Men akkurat det med massasje har jeg tenkt på. Det er to ting jeg er totalt uinteressert i når det gjelder yrket.
1. Utklemming
2. Massasje.
Massasje er sliitsomt, imens utklemming kan være litt ekkelt på andre, og jeg er skikkelig dårlig på å klemme (Vet det kan læres men jeg har lært det men fikser det ikke likevel :P)

Hadde liksom en illusjon om at man iallefall slapp massasjedelen en del når man utdanner seg til hudpleier. At det oftest brukes egne massører for det. Men nå liker jeg ofte å sette meg opp et (glans)bilde av ting jeg drømmer om :P

Uff.. Kanskje på tide å begynne tenke på noe annet?

Reply

Mari August 26, 2010 at 17:11

Flott innlegg:) e enige i at det e vanskelig å få jobb i hudpleie yrket

den skolen eg gjekk på har meste parten krevt penger tebage for, pga dårlig oppfølgning osv. me ska få pengene igjen:) komme te å ta lange tid, men har fått advokat på saken

Elsker yrket mitt, men desverre mye baksnakking og lite oppfølgning i salong. ellers lærte mye på skolen:) fornøyd med alt vi lærte:)

håbe snart å få jobb i salong:) eg blir aldri lei av å gi dyprens eller massasje=) har bare hatt koselige kunder, heldigvis

Reply

Marthe August 26, 2010 at 18:20

Har jobbet som hudpleier i 5 år, fått venner for livet der jeg var ansatt tidligere (jobber for meg selv nå), så kjenner meg ikke igjen med dårlig arbeidsmiljø, så har vært heldig.

Skolen var et rent helvete derimot! Gikk på en privatskole i Trondheim. Hører om flere skoler der undervisning, ledelse etc. er uprofesjonell. Utrolig synd at så mange unge betaler 90.000kr +++, anbefaler de som ønsker å utdanne seg til å sjekke skolens rykte godt før de søker.

Reply

Camilla August 26, 2010 at 18:25

Mhm! Helt enig.. er utdanna hudpleier selv, og jeg har IKKE tenkt til å jobbe med det..dårlig lønn, dårlig miljø, for mange massasjer, for tett på folk ++ Er også veldig enig i dette med kvaliteten på utdannelsen. Nå trenger ikke jeg å nevne hvilken skole jeg har gått på, men jeg var ikke særlig fornøyd med verken lærere, ledere, produkter osv. Det er godt du får brukt utdannelsen din til noe! :-D

Reply

Marit August 26, 2010 at 19:35

Du har min fulle forståelse HC !!

Reply

Vårin Iselin August 26, 2010 at 19:46

Kjempebra innlegg HC! Syns det e flott at du endelig sir det svart på hvitt ka du mene, så kanskje spm rundt dæ angåanes det blir mindre.

Gikk også i fella vil æ si, tok utdannelsen i utlandet i tillegg og brukte 200 000 kr på nåkka som ikke va verdt det. Greit nok va det en fin opplevelse i og med at æ bodde i utlandet, men fortsatt ikke verdt det.
Va også råheldig med å få mæ jobb på et nyoppstarta SPA når æ va ferdig utdanna og kom hjem å tenkte at alt va bare lykke. Å joda, det va flott å bynne og jobbe, å man eelska å få dyprensa spesiellt! Men så gikk mndan, og massasje etter massasje bynnte å gje betennelsa, sjefen hadde ikke de leder erfaringen som trengtes, og man hadde bare ikke et liv utenom. Før å ikke nevne dårlig lønn å INGEN provisjon! Følte mæ som en robot.. Det va min karriere som hudpleier, og 100 000 kr i “søpla”. Som Hc sir så kan man lese sæ til alt man bare vil egentlig. Så vil på en måte heller ikke anbefale yrket. Ingen som førtjene å stå og jobbe livet utav sæ før den lønna som man får som hudpleier. Å de som faktisk kanskje har ei brukbar lønn, tørr æ ikke tenke på kor mye dem har ofra før den.
Må også nevne kvaliteten på skolan, før den e rett å slett gjennomført dårlig!
Vel blei litt langt, men blei så engasjert i det HC skreiv :P
Men må bare si at æ e kjempeglad før din viten om alt HC, å at du har laga den her “bibeln”! Sett stoor pris på dæ og sia di! :D

Reply

Camilla August 26, 2010 at 20:05

Jeg må si jeg er ganske enig i det du skriver. men noe av det er kanskje litt mer inviduelt, fra by til by osv.

Har selv halveis utdannet meg til hudpleier, og kan heller aldri tenke meg å jobbe som det. For det første fordi jeg mener akkurat som deg, å stå å masere i flere timer om dagen kjennes godt på kroppen, og til (ofte) den dårlige lønna, er det rett og slett ikke verdt det.

Det du skriver om utdanning, er jeg også helt enig i. På den skolen jeg gikk på, synes jeg ikke vi lærte nok til å utføre det vi gjorde, jeg synes ikke vi fikk nok grunnlag til å føle at man kunne det man dreiv med hundre prosent. Pga av stor interesse for hudpleie, mener jeg selv at jeg nesten kunne like mye før jeg begynte enn når jeg gikk ut, nå har jeg riktig nok ikke fullført utdanningen. Men etter et helt år synes jeg likevel det er feil å sitte igjen med den følelsen..

velvel, skal ikke legge ut mer om mitt, men fint innlegg :)

Reply

Mina S. August 26, 2010 at 21:47

Nå er jeg jo ikke særlig nervøs for å være 12 dager i praksis på hudpleiesalong da!! xD

Reply

Tina August 26, 2010 at 22:14

Kjenner meg også igjen i det med arbeidsmiljø. Nå var jeg kun resepsjonist da, men selv det ble slitsomt iblant. Veldig mye sladder og syting. Forstår veldig godt avgjørelsen din.

Reply

Linda August 27, 2010 at 01:41

Jeg drømte også om å bli hudpleier for endel år siden, da jeg var ung. Veldig glad nå idag for at det ikke ble noe av. Tror mange unge jenter synes det virker fristende og litt flott å bli hudpleier, mens realiteten er en helt annen. Å det å jobbe i kvinnedominerte yrker er helt pyton, så mye dritt å baksnakking at det er helt kvalmt. Har jobbet sammen med bare kvinner noen år, aldri mer! Der jeg jobber nå er vi 50/50 menn og kvinner i forskjellige aldersgrupper, å miljøet er helt topp :-) Synes det er fint at du lager et sånt innlegg HC :-)

Reply

Maja August 27, 2010 at 09:52

kan godt skjønne du ikke gidder å jobbe som hudpleier når du beskriver det sånn. Har jo også hørt andre som sier det samme!

Reply

katrine August 27, 2010 at 13:06

Når jeg leser dette er jeg veldig glad for at jeg tok Media og Kommunikasjon i steden for hudpleie som jeg hadde tenkt på vgs…. *puste lettet ut*. Men jeg kjenner også at noen erfaringer fra egne besøk i salonger nå blir mer forståelig. Nå skjønner jeg hvorfor de ofte er så utrolig pushy med produktanbefalinger og på død og liv skal ha meg til å bestille ny time hos samme person med en gang… Ett flott innlegg!

Reply

My August 29, 2010 at 00:27

du er tøff Hilde :yes:

Reply

Madeleine August 29, 2010 at 21:41

Flott innlegg HC! Det er desverre alt for lett å åpne/drive privatskoler i Norge med varierende kvalitet.. Misforstå meg rett – jeg er IKKE motstander av privatskoler, bare de useriøse – det er rett og slett svindel! Min samboer gikk på en IT linje, som overhodet ikke stod til forventningene – når elevene kan mer om temaet enn læreren… IKKE bra!

Skjønner godt hva du snakker om med for mange damer på ett sted! Selv har jeg valgt et mannsdominert yrke/miljø – og stortrives :)

Reply

Lisa September 8, 2010 at 06:58

uffda! Så dumt at du følte det sånn! Jeg vurderer selv å ta utdannelsen, men først etter jeg er ferdig som makeupartist. Jeg tenkte det må jo være greit å bygge på :) vet ikke assa, så kan være jeg bestemmer meg for at det ikke er noen god kombinasjon!

Reply

Christina Helene October 21, 2010 at 19:39

Oi! Denne bloggen er jeg veldig glad for at jeg fant, for jeg har vurdert å bli hudpleier enn stund. Jeg har dog alltid vært redd for nettopp det du skriver her, og nå har jeg fått bekreftet mistankene og skjønner at jeg IKKE passer inn som hudpleier. Stor lettelse egentlig, å vite at jeg unngår å gjøre en veldig stor tabbe. Så det skal du ha tusen takk for! :)

Reply

Anonymous December 29, 2010 at 16:05

Jeg er utdannet hudpleier, og synes jobben er kjempemorsom:) nå har jeg bare jobbet i 9 mnd ennå, men elsker det. såklart kan det bli slitsomt, men da må man jo ta opp med sjefen at man ikke orker å ha så mye massasjer. selv hater jeg å massere rygg, men elsker alt det andre i yrket! jeg håper og tror jeg vil fortsette i dette yrket mange år fremover:) det med baksnakking skjer uansett om du jobber på rimi eller et sted det bare er jenter..

Reply

spa damen August 9, 2011 at 00:17

Er helt enig med samtlige her.Jeg utdannet meg til spa terapeaut og var heldig og fikk jobb etter en uke på skolen!Det er lett å få jobb men kvalitetsikringen er jo helt elendig!!!!Der jeg jobber nå så har de noen massører men fordi de mangler hudpleiere så lar de meg,andre lære opp disse slik at de kan ta innpakninge,manikyrer,pedikyrer,aromamassasje osv!!Det som andre går på skolen i årevis for å lære!Det er jo fordi Spaet skal tjene mest mulig på kortest mulig tid.Jeg hadde blitt sur om jeg fant ut atden terapeauten jeg gikk til bleopplært på kabinettet vedsiden av for en times tid siden.Veldig dårlig.
Lønna er også til å grine av.Jeg er en voksen dame og har ikke utbetalt 100,- timen engang..står å masserer hele dagen og kan drømme om en tissepause,har 2min mellom hver kunde og et evig mas om å selge produkter…det var ikke akr salg jeg var intr i da jeg skulle utdannes…Dårlige ledere,alle ansatte slutter en etter en,ingen fag ansvarlige….masse sladder og tull…nei,ta heller en videre utdanning og start selv..mye bedre.Lønna er den samme som for 10 år siden…

Reply

Ida Kornelia October 12, 2011 at 14:35

Jeg er helt enig med deg nå i ettertid, og du har min fulle forståelse.

Jeg utdannet meg gjennom en privatskole i Oslo. Selve skolen var dårlig, lærerne var ikke utdannet lærere, de hadde kun hudpleieutdannelse. Og jeg følte hele opplegget med anmerkninger osv hører ungdomsskolen til.. Vi var da voksne elever, også skulle liksom lærerne fly etter oss å sette anmerkninger bare vi gikk i gangen eller lignende. Husker hun ene i klassen vår i en alder av 40 år som fikk anmerkning fordi hun lagde seg te..

Betalte over 100.000 for skolen + en masse utstyr, eksamener, og kurs som kom i tillegg.

Skolen har cidesco eksamen som liksom skal gjøre at du står “enda sterkere” som hudpleier, men dette var i bunn og grunn en frivillig eksamen, men rett før slutten av skoleåret bestemte skolen seg for at vi som ikke bestod Cidesco eksamen ikke fikk diplom fra skolen (bevis på at vi har gått der).
Så den dag i dag, 4 måneder etter endt hud og kroppsterapeut utdannelse, har jeg ingen beviser for at jeg har gått på skolen, og må derfor ta enda en eksamen slik at jeg kan få beviset. Enda jeg bestod alle andre prøver, har lite fravær osv. Tragisk altså.

Jobber for tiden på spa som massasjeterapeut, men når det kun er deltid er det ikke økonomisk lønnsomt.

Så neste år skal jeg starte på en annen utdannelse som gir meg trygghet i livet, i forhold til denne hudpleieutdannelsen som kun har kostet flesk og som man egentlig ikke har fått så mye ut av. – Desverre.

Reply

Hilde Christina October 12, 2011 at 14:41

HVA?! De kan jo ikke gjøre sånt! Dette burde du dra frem i media (eventuelt sende meg mail og be meg skrive om det….så gjør jeg gjerne det) for å ikke gi elever diplom fordi de ikke tar cidesco er spinnvilt! Jeg tok aldri cidesco fordi jeg visste jeg aldri kom til å jobbe som hudpleier senere. Diplom i et kurs jeg tok nektet de meg riktignok fordi jeg mente jeg ikke var til stede, til tross for at skolevenninnene mine kunne bekrefte at jeg var der…..diplom for et kurs jeg ikke deltok på, det fikk jeg riktignok!

Frykelig ryddig opplegg.

Reply

Julie July 18, 2012 at 17:31

Fælt å alle klager. Har akkurat utdannet meg som hudpleier, betalte ingen ting. Det var gjennom videregående, en av de beste hudpleielinjene i Norge(som er gratis). Og det jeg er skuffet over er at det har vært veldig mye frem og tilbake med lærere og hva vi skulle lære når, jeg var utrolig lei, men til syvende og sist ble jeg ferdig utdannet med en 6’er på eksamen. Og nå kan jeg faktisk ikke vente til å komme ut i arbeidslivet, skal snart begynne å arbeide i hudpleiesalong for å tjene penger til en tilleggsutdannelse. Og jeg må si, utdanning var ikke bortkastet og ALLE burde være glad for at de i det hele tatt har en utdanning. Man kommer lengre med det enn ingenting ;)

Reply

detti September 24, 2012 at 21:48

Jeg har jobbet 9 år som hudpleier og hadde noen ok første år.men nå er jeg lei smisking,falske smil og elendige kyniske og manipulerende ledere.du får ikke igjen gor det du yter.angrer på at jeg ikke sa opp før.slet meg helt ut for luselønn.men du lærer noe..at du skal være forsiktig med hvem du stoler på av jenter.skulle øndke jeg var billakkerer! :-P helt enig i alt du skriver og kunne ramsa opp videre…

Reply

Cancel reply

Leave a Comment

Previous post: Review av nettbutikk: Victoriassecret.com

Next post: Essie Mink Muffs – Swatches og omtale


var man kan köpa timberland stövlar

Timberland zapatos para barcos
mens black timberland stövlar
timberland boots für männer günstig
Вход в систему
timberland stål tå sko

Shoppa kläder online - det bekväma alternativet

Det finns ganska många skillnader mellan att shoppa online eller i fysiska butiker. Det finns egentligen inte något som inte skiljer sig. I online butiker brukar det finnas ett större utbud av varor som även skickas från ett huvudlager och därför kan de också ha ett större utbud. Varje vanlig butik tar inte in allt och det kan skilja mellan butikerna vad de har inne. När man shoppar online så finns allt. Det kan även vara skillnad på pris när man shoppar online. Det är oftast billigare eftersom de inte behöver ha någon personal som går runt och hjälper folk. Dock kan man ju istället inte få råd och liknande från en fysisk person. En del shoppingsidor på nätet har då en kommentarsfunktion där de som köpt plagget kan skriva vad de tyckte och man brukar också kunna fylla i om plagget motsvarade storleken eller om varan var som på bild och liknande. Det är ju inte alltid det är så och det får man ju nu inte reda på förrän varan kommit hem i så fall.

Att shoppa online kan man göra precis när man vill och man behöver inte anpassa sig efter några öppettider eller platser. Internet är öppet dygnet runt så man handlar när man själv vill. Det är även möjligt att kunna handla från affärer som ligger långt bort som i en annan stad eller kanske till och med i ett annat land. Det finns helt enkelt inga begränsningar. 

Folk tycker om online shopping av en rad olika orsaker. För det första finns det ett väldigt brett utbud och man kan verkligen hitta precis det man vill ha. När man tittar på sidor kan man se saker man kanske inte skulle hitta annars och man kan få inspiration att köpa det eller hur man ska stajla sig eller liknande. Man behöver inte lägre gå i flera timmar i alla affärer i jakten på något man inte hittar. Nu kan man sitta hemma i lugn och ro och slippa all stress och dessutom hitta det man söker väldigt snabbt genom att bara söka på det. Man sparar helt enkelt en massa tid. folk tycker givetvis om online shopping för att det ofta är billigare, som nämndes tidigare. Man får också ofta användning för olika koder, medlemserbjudande och andra erbjudanden som 3 för 2 och liknande. Det finns olika reor nästan hela året om. Är det inte längre rea på höstkläder så går det över till något helt annat. Det finns helt enkelt alltid en anledning att ha rea verkar det som. Man behöver inte längre lägga pengar på bensin och transport så då sparar man ännu mer. De allra flesta har även fri frakt vilket gör att man sparar in lite mer pengar. De flesta online sidor har även ett system som innebär att man inom två veckor får prova plagget och sedan skicka tillbaka det om det inte skulle passa eller om man inte tyckte om det och även returen är då fri.



You searched for: whakawhirinaki ( Maori - Swedish )

    [ Turn off colors ]

Computer translation

Trying to learn how to translate from the human translation examples.

Maori

Swedish

Info

Maori

whakawhirinaki

Swedish

 

From: Machine Translation
Suggest a better translation
Quality:

Human contributions

From professional translators, enterprises, web pages and freely available translation repositories.

Add a translation

Maori

Swedish

Info

Maori

Ka whakawhirinaki ahau ki a koe i te wa e mataku ai ahau

Swedish

Mina förföljare stå mig beständigt efter livet; ja, de äro många, som i högmod strida mot mig.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Na i te whakawhirinaki ki te uma o Ihu tetahi o ana akonga, ko ta Ihu hoki i aroha ai

Swedish

Nu var där bland lärjungarna en som låg till bords invid Jesu bröst, den lärjunge som Jesus älskade.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Otira, mehemea e tapaina ana koe he Hurai, a, e whakawhirinaki ana koe ki te ture, e whakamanamana ana ki te Atua

Swedish

Du kallar dig jude och förlitar dig på lagen och berömmer dig av Gud.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

He aha koe i whakamanamana ai ki nga raorao, ki tou raorao taheke, e te tamahine tahurihuri ke? e whakawhirinaki nei ki ona taonga, e mea nei, Ko wai e haere mai ki ahau

Swedish

Varför berömmer du dig av dina dalar, av att din dal flödar över, du avfälliga dotter? Du som förlitar dig på dina skatter och säger: »Vem skall väl komma åt mig?»,

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

He aha te pai o te whakapakoko i whaoa ai e tona kaihanga; o te whakapakoko whakarewa ano, o te kaiwhakaako ki te teka, i whakawhirinaki ai tona kaihanga ki tana mahi, ka mahi i nga whakapakoko wahangu

Swedish

Vad kan ett skuret beläte hjälpa, eftersom en snidare vill slöjda sådant? Och vad ett gjutet beläte, en falsk vägvisare, eftersom dess formare så förtröstar därpå, att han gör sig stumma avgudar?

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

He pai a Ihowa, he pa kaha i te ra o te raru; e mohio ana hoki ia ki te hunga e whakawhirinaki ana ki a ia

Swedish

HERREN är god, ett värn i nödens tid, och han låter sig vårda om dem som förtrösta på honom.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

I whakawhirinaki ia ki te Atua: ma tera ia e whakaora aianei, ki te pai ia ki a ia: nana hoki te ki, Ko te Tama ahau a te Atua

Swedish

Han har satt sin förtröstan på Gud, må nu han frälsa honom, om han har behag till honom, han har ju sagt: 'Jag är Guds Son.'»

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ka hoki ratou ki muri, nui atu to ratou whakama, to te hunga e whakawhirinaki ana ki nga whakapakoko, e mea ana ki te mea whakarewa, Ko koutou o matou atua

Swedish

Men de som förtrösta på skurna beläten och som säga till gjutna beläten: »I ären våra gudar», de skola vika tillbaka och stå där med skam.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ka manaakitia te tangata e whakawhirinaki ana ki a Ihowa, ko Ihowa tana e tumanako ai

Swedish

Men välsignad är den man som förtröstar på HERREN, den som har HERREN till sin förtröstan.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ka tino whakaorangia hoki koe e ahau, a e kore koe e hinga i te hoari, engari ka waiho tou wairua hei taonga parakete ki a koe: mou i whakawhirinaki ki ahau, e ai ta Ihowa

Swedish

Ty jag skall förvisso låta dig komma undan, och du skall icke falla för svärd, utan vinna ditt liv såsom ett byte, därför att du har förtröstat på mig, säger HERREN.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ka whakatoea ano e ahau etahi i roto i a koe, he ware, he rawakore, a ka whakawhirinaki ratou ki te ingoa o Ihowa

Swedish

Men jag skall lämna kvar i dig ett folk, betryckt och armt; och de skola förtrösta på HERRENS namn.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Katahi ka mea te poropiti, a Heremaia, ki te poropiti, ki a Hanania, Whakarongo mai, e Hanania; ehara koe i a Ihowa i unga; kua mea ia koe i tenei iwi kia whakawhirinaki ki te teka

Swedish

Och profeten Jeremia sade ytterligare till profeten Hananja: »Hör, du Hananja: HERREN har icke sänt dig; du har förlett detta folk att sätta sin lit till lögn.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Kaua e whakapono ki te hoa, kaua e whakawhirinaki ki te kaiarahi: kaiponuhia nga tatau o tou mangai ki te wahine e takoto na i tou uma

Swedish

Man får icke tro på någon vän, icke lita på någon förtrogen; för henne som vilar i din famn måste du vakta din muns dörrar.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Kei whakawhirinaki ki nga kupu teka noa, kei ki, Ko te temepara o Ihowa, ko te temepara o Ihowa, ko te temepara o Ihowa enei

Swedish

Förliten eder icke på lögnaktigt tal, när man säger: »Här är HERRENS tempel, HERRENS tempel, HERRENS tempel!»

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Kihai ia i whakarongo ki te reo, kihai i pai ki te ako; kihai i whakawhirinaki ki a Ihowa, kihai i whakatata ki tona Atua

Swedish

Hon hör icke på någons röst, hon tager ej emot tuktan; på HERREN förtröstar hon icke, till sin Gud vill hon ej komma.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ko te kupu tenei a Ihowa: Ka kanga te tangata e whakawhirinaki ana ki te tangata, e mea ana hoki i te kikokiko hei ringa mona, e kotiti ke ana hoki tona ngakau i a Ihowa

Swedish

Så säger HERREN: Förbannad är den man som förtröstar på människor och sätter kött sig till arm och med sitt hjärta viker av ifrån HERREN.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Ko te rota tena mau, ko te wahi i ruritia atu e ahau mou, e ai ta Ihowa; mou i wareware ki ahau, i whakawhirinaki ki te teka

Swedish

Detta skall vara din lott och din beskärda del från mig, säger HERREN, därför att du har förgätit mig och förlitat dig på lögn.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Na ka whakama a Moapa ki a Kemoho, ka pera me te whare o Iharaira i whakama ra ki Peteere, ki ta ratou i whakawhirinaki ai

Swedish

Då skall Moab komma på skam med Kemos, likasom Israels hus kom på skam med Betel, som det förlitade sig på.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

Nana, kei te whakawhirinaki na koutou ki nga kupu teka, kahore nei he pai

Swedish

Men se, I förliten eder på lögnaktigt tal, som icke kan hjälpa.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Maori

No te mea, nau i whakawhirinaki ki au mahi, ki au taonga, koia ano koe ka horo ai: a ka riro a Kemoho i te whakarau, ratou tahi ko ona tohunga, ko ona rangatira

Swedish

Ty därför att du förlitar dig på dina verk och dina skatter, skall ock du bliva intagen; och Kemos skall gå bort i fångenskap och hans präster och furstar med honom.

Last Update: 2012-05-05
Subject: Religion
Usage Frequency: 1
Quality:

Add a translation